reklama

Zostať v zrelom veku na dôchodku je šok

„A mali by ste odísť zo zamestnania," hovorí mi psychiatrička po návrate z nemocnice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

„Vás tá práca veľmi vyčerpáva. A kde to vlastne robíte? V sociálnej poisťovni?"

„Nie na sociálnom odbore úradu práce," odpovedám.

„Tam ste stále v kontakte s ľuďmi a aj tie zákony sa vám tam stále menia. Vás to potom stresuje. A keď nechcete, aby sa vám choroba stále vracala, stresu by ste sa mali vyhýbať. Pouvažujte o tom. Zatiaľ vás nechám PN."

Viem, mali všetci pravdu. Aj manžel, moja matka, aj psychiatrička. To len ja som si po tom, čo ma uznali invalidnou, nevedela predstaviť, že nebudem pracovať. Odpracovala som ako invalidná ďalší rok a choroba sa toho roku v zime znova vrátila. Uvedomila som si, že práca ma vyčerpávala viac ako moje zdravé kolegyne. No bavila ma a napĺňala moje dni.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O to ťažšie bolo rozhodovanie. V štyridsiatke zostať na dôchodku - to je šok. „Život sa však nekončí,ak za sebou zavriem jedny dvere," povedala som si a v marci som podala výpoveď.

Som však človek, ktorý nevydrží dlhodobo doma. Nie som žienka domáca. Deti sú už väčšie, samostatné... Navarím, operiem, upracem a čo potom? Polihovať? Leštiť nábytok či lúštiť krížovky? Alebo pozerať televízor či blúdiť po internete? Chodiť na vychádzky? Sama? Stále sama...

Mesiac po mesiaci zisťujem, že som na tom lepšie. Potrebujem byť v kontakte s ľuďmi. Nie vysedávať doma. Potrebujem znova naplniť svoje dni prácou. Rozhodla som sa robiť na živnosť. Rovnako ako môj manžel. A pracovnú dobu si prispôsobím svojim potrebám. Stačí mi pracovať tri-štyri dni v týždni alebo pol dňa každý deň. Tak, aby som skĺbila svoj zdravotný stav, prácu aj domácnosť a hlavne, aby som sa nedostala do toho kolotoča, že nestíham, lebo v úzadí drieme moja choroba.

Renáta Holá

Renáta Holá

Bloger 
  • Počet článkov:  70
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som normálnou matkou a manželkou, ktorá sa od roku 2000 potýka s vlastnými psychickými potiažami. Zoznam autorových rubrík:  RodičovstvoPsychikaZ dovolenkyKde bolo,tam bolo...DrobnostiPrácaMyslím siPocitovkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu