Vážený zákazník

Autor: Renáta Holá | 30.5.2013 o 18:55 | Karma článku: 11,52 | Prečítané:  1772x

„Paľko, budeš sa na mňa hnevať, čo som vyviedla...," opatrne začínala svokra rozhovor, keď sme ju navštívili v domove dôchodcov. Už sme čakali, že nám zas nakúpila nejaké nekvalitné oblečenie alebo posteľnú bielizeň od podomových predajcov. Avšak tentoraz to bolo čosi iné.

„Nefunguje mi telefón," priznávala nesmelo.

„Čo? Čo sa stalo?"

„Volala mi akási žena, že budem môcť lacnejšie telefonovať, že môžem ušetriť, a tak som súhlasila. Veď, keď ma to telefonovanie môže stáť menej!? Potrebovala k tomu moje rodné číslo a číslo občianskeho. Aj to som jej nadiktovala," hovorila vediac už, že nekonala správne.

„Potom mi volal ten kuriér, čo mi to mal doručiť, že či budem mať každý mesiac na to 12 eur. Tak som mu povedala, že nemám a že to teda nechcem a oni mi potom zablokovali telefón."

„Ale veď som ti pred chvíľou volal?" „No, ty mi volať môžeš, len ja neviem telefonovať. Taká som z toho nešťastná..."

To už manžel držal v ruke svokrin mobil a skúšal zavolať. Fakt to nešlo, a tak sa začal v ňom „prehrabávať".

„Ale to mi nepovedali, že to bude stáť 12 Eur...," vravela nešťastná svokra.

„Možno vám aj povedali, len vy ste to prepočuli. Veď títo predajcovia tak rýchlo rozprávajú a vy zle počujete," zamiešala som sa do ich komunikácie.

„No, vidíš, možno som aj nepočula."

To mi už manžel podával jej telefón so zoznamom SMS, ktoré jedna za druhou začínali slovami: „Vážený  zákazník..."

Prvá bola o tom, aby si aktivovala akýsi program Fix 12 a že za 2 roky ušetrí 144 Eur a získa ktorýsi z dotykových mobilov. Taký babka akurát potrebuje! Ďalšie SMS už boli len výzvami a upozorneniami, aby zaplatila 12 Eur, lebo inak jej zablokujú mobil.

Babka má rok do osemdesiatky a správy v mobile nečíta, lebo nevie. Nevie sa pohybovať v menu. Dokáže akurát prijať hovor a z mobilu zavolať. Nevie presne, čo jej vlastne ponúkali a s čím telefonicky súhlasila. Má Easy kartu, ktorú si prostredníctvom syna či dcéry pravidelne dobíja.

„Tak som potom plakala! Teraz neviem volať a mám tam ešte vyše 40 Eur," vravela skormútene.

„40? Odkiaľ vieš?" „Milka tam včera bola a povedali jej, no nemala môj občiansky, tak s tým nevedeli nič robiť."

Rozčúlili sme sa. Nie na babku, ale na predajcu. Nahovárať starú ženu, telefonicky od nej vyžiadať osobné údaje. Zablokovať mobil. Bez toho, aby bola zmluva o novom programe podpísaná? Na základe ústnej dohody so zle počujúcou babkou? Už-už som chcela mailom písať reklamáciu či sťažnosť mobilnému operátorovi. Avšak muž ma pribrzdil: „Ktovie ako to naozaj bolo!?"

A mal pravdu. Babka rada veci zatají, prekrúti a akosi sa nám prestalo pozdávať to, že by jej kuriér pred doručením zmluvy telefonoval. Začali sme pochybovať, a tak sme zašli k švagrinej Milke, ktorá už bola na pobočke zisťovať, čo sa vlastne stalo. Ako som už spomínala nezistila nič. Nemala jej rodné číslo a pani sa vraj nevedela bez toho dostať do systému. Zistili len výšku kreditu na karte.

Ďalší deň sa išlo znova na pobočku. Vysvitlo, že babka ešte pred dvomi mesiacmi telefonicky súhlasila s programom, poskytla osobné údaje a dokonca aj kuriérovi podpísala zmluvu. Veď to malo byť také výhodné! Našťastie bez mobilu len s extra kreditom.

Teraz však chcela od zmluvy odstúpiť, chcela pôvodnú Easy kartu, ktorá jej viac vyhovuje. Nezáležalo jej na tom, čo to stojí, len nech má znova funkčný mobil a nemusí platiť mesačne 12 Eur.

„A kedy si to podpísala," spovedali sme ju po sfunkčnení mobilu.

„Neviem..., no neviem, ja mám už takú deravú hlavu! Potrebovali nájsť takého sprostého, tak ho našli," žartovala spokojná babka na svoju adresu.

„Druhýkrát nič po telefóne nekupuj a nedávaj nikomu ani osobné údaje," poučovali sme ju, „mohli by ich zneužiť. Keď ti budú niečo ponúkať, zlož im."

„Už nebudem nič dojednávať," sľubovala babka.

A tak dúfame, že sa dostatočne poučila. No, môžeme skutočne len dúfať, veď dnes nik nehľadí na to, či dôchodca službu či tovar skutočne potrebuje, či má na to dostatok prostriedkov, či všetkému porozumel. Dôležitá nie je spokojnosť zákazníka, dôležité je službu či tovar predať.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bez zmien bude padať ďalej

Na decembrovom straníckom sneme v Prešove bude Smer v najhoršej kondícii od svojho vzniku v roku 1999.

EKONOMIKA

Smer nechce vyšetriť ďalšiu kauzu

Za to, aby sa na financovanie predsedníctva pozrel NKÚ nehlasoval nikto zo Smeru.

ŠPORT

Kuzminovej vyšiel návrat a skončila v prvej desiatke

Víťazkou druhého šprintu sezóny sa stala Laura Dahlmeierová.


Už ste čítali?