Na Orave dobre, na Orave zdravo

Autor: Renáta Holá | 8.8.2012 o 20:04 | Karma článku: 12,10 | Prečítané:  1418x

„Absolvovala som pár dňovú dovolenku na Orave...zdravý horský vzduch a skvelá rodinná pohoda robia svoje - už niekoľko dní neviem, čo je depresia," znel  môj nedávny status na facebooku.

Súčasťou schizoafektívnej poruchy, s ktorou žijem, sú však okrem depresie či mánie i problémy so spánkom. Buď ho je veľa alebo nedostatok. Ideálne je to zriedkavo.

Už po absolvovaní vychádzky na Šútovský vodopád,

Šutovský vodopád

príchode na Oravu a prvom spoločnom večeri strávenom s rodinou z Oravy som vôbec nevedela zaspať. Na uvítanie som vypila nejaký ten alkohol (alkohol pijem zriedkavo a len v malých dávkach). Nemala som však odvahu dať si tabletku na spanie. Vyčítala som si túto moju chybu a dušovala sa, že na ďalší deň si žiaden alkohol nedám. Hnevalo ma, že ráno vyrážame na túru na Babiu horu, treba skoro vstávať a ja budem nevyspatá, ospalá a bez dostatku energie. Vstávalo sa mi však fajne - ako vravia Oravčania -a aj energie som počas dňa mala dostatok. Počasie bolo nádherné, a teda i výhľady počas výstupu a na vrchole stáli zato. Hoci samotný výstup a tisícmetrové prevýšenie boli pomerne náročné aj za priaznivého počasia.

výhľad počas výstupu zo Slanej vody

Babia hora

pohľad na Malú Babiu horu

Oravská priehrada z Babej hory

V ten deň som nevypila kvapku alkoholu, pretože i tak som mala pocit akoby som celá horela, bola som nabitá dojmami a zo skúseností viem, že odkedy som psychicky chorá, takto rozrušená, tiež ťažko bez liekov na spanie zaspím. V noci som však spala ako bábätko bez užitia tabletky. Podobne to bolo so spánkom aj ďalšiu noc. Užili sme si prírody a pohostinnosti našej rodiny, mladší a odvážnejší si zahrali futbal, veľa sa nasmiali a posledný večer si veru aj zaspievali a zatancovali. Proste bolo skvele.

Vrátili sme sa domov a ja som stále nabitá energiou. Vôbec nepociťujem problémy s depresiou a spavosťou, čo som mala pred naším výletom na Oravu. Čo je však tiež úspech, počas pobytu na Horniakoch som po škatuľke s liekmi na spanie ani nesiahla. Takže mi z toho vychádza, že pobyt a pohyb v horách ako aj spoločnosť dobrých ľudí, priateľov robia s psychikou človeka divy.

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bez zmien bude padať ďalej

Na decembrovom straníckom sneme v Prešove bude Smer v najhoršej kondícii od svojho vzniku v roku 1999.

Smer nechce vyšetriť ďalšiu kauzu

Za to, aby sa na financovanie predsedníctva pozrel NKÚ nehlasoval nikto zo Smeru.

ŠPORT

Kuzminovej vyšiel návrat a skončila v prvej desiatke

Víťazkou druhého šprintu sezóny sa stala Laura Dahlmeierová.